Angående Melodifestivalen

I kvällens deltävling av Melodifestivalen deltar Army of Lovers. Med bland andra härliga Camilla Henemark. Utan att ha hört bidraget så hoppas jag att de vinner en plats i finalen. Allt som Alexander Bard rör vid i musikväg brukar ha potential att bli stort internationellt.

Jag råkade läsa vad jag själv skrev när Loreen vann Melodifestivalen förra året, och därmed blev det Svenska bidraget till Eurovision Song Contest.

Jag skrev då så här:
”Jag tror att det var det bästa och mest lämpade bidraget som vann. Loreen och ”Euphoria” har nog goda chanser att hamna högt i Eurovision Song Contest. Även om man har blivit överraskad förr, så man skall inte vara allt för säker.”

Min bedömning var inte helt tokig! 🙂

Kommentera

